Ce ai nevoie pentru anii viitori
Am fost intrebata deseori ce abilitati ar fi importante pentru profesionistii din afaceri in urmatorii ani
O intrebare pe care o iubesc pentru ca am citit cu siguranta fiecare articol care mi-a iesit in cale oferindu-mi aceasta indrumare cand eram tanara si infometata in afaceri. (Prin aceasta, vreau sa spun ca inca imi plac aceste articole – cu exceptia faptului ca au mai trecut ceva ani de atunci.)
Abilitati pentru anii urmatori
Simt ca ti-ai face o favoare incredibila daca te-ai concentra pe cateva capacitati mai mult decat altele. S-ar putea sa nu ai nevoie de tot ceea ce urmeaza sa iti impartasesc, dar alege cat de multe poti.
Management de proiect – esti seful tau mai mult ca oricand. Intr-o companie masiva, ai mai multa autonomie. Intr-o afacere solo, nu te poti intoarce decat la tine. Dar oamenii sunt ingrozitori cand isi gestioneaza timpul si resursele. Afla cateva abilitati de baza de gestionare a proiectelor si invata sa iti respecti propriile angajamente.
Claritate / Brevitate – oamenii au mai putin timp decat oricand – cel putin se simt asa. Ei fac mai multe sarcini si isi impart atentia. Pentru a comunica, trebuie sa fii scurt si clar si sa spui ce trebuie spus fara sa scrii un roman pentru a ajunge acolo.
Realizare video si audio – oamenii citesc mai putin ca niciodata. Aceiasi oameni care nu au timp sunt cei care se uita la sezoane intregi de emisiuni TV in doua sedinte (una daca esti cu adevarat angajata). Podcast-urile au a cincea sau a sasea renastere. Afla cum sa „fi” pur si simplu pe video si audio.
Exerseaza in felul in care nu ti-a fost firesc sa trimiti prin e-mail sau sa trimiti mesaje catre oameni in acea zi. Chiar daca nu produci niciodata un „spectacol” real. Suna fantezist, dar este de baza. Este elementul de baza a comunicarii moderne.
Content curation – poti incerca sa citesti totul si sa urmaresti totul si sa incerci sa ajungi din urma si bla bla, dar nu functioneaza. Trebuie sa te intorci. Mult. Nu exista nicio valoare in cautarea orbitoare a fantanilor pentru inspiratie sau pentru „a fi informat”. Exista atat de mult continut, incat nu vei face niciodata un success in el. Alege surse pentru a invata si renunta la restul. Schimba-l din cand in cand. Invata sa nu mai citesti / privesti .. invata sa discerni.
Interfata – folosesc acest lucru ca un verb care ma cam incurca, dar ramane cu mine. A invata cum se conecteaza lucrurile, oamenii, sistemele si altele asemenea este o abilitate VITALA in urmatorii ani. Nimic nu ramane la fel. Totul se adapteaza. Trebuie sa ne mentinem abilitatile pentru a ne conecta la un lucru, la oameni, la cultura, tehnologie, alimente etc. Lucrand cu altii. Colaborand. Potrivirea a ceea ce faci cu ceea ce face altcineva. Acesta este cel mai greu si probabil cel care va salva multe companii. (Sociologia este un bun subiect de studiu.)
Cineva se lauda cu tot ce stia zilele trecute (lucruri ca toate capitalele statului american). Mi-am dat seama ca tot ce vorbeau era la degetele mele cu Google si ca, daca mi-as aglomera creierul, viata mea nu ar fi mai buna sau mai rea.
Nimeni nu trage vreodata cu o arma si spune: „Uite, capitala Pennsylvania!”
De multe ori, ne agatam de partea gresita a ecuatiei. Obisnuiam sa cred ca cu cat aveam mai multe cunostinte de domeniu intr-o anumita tehnologie, cu atat eram mai utila lumii.
Dar tot ce am stapanit odata nu mai conteaza. Aproape toate competentele mele tehnice au fost sterse de cloud computing, de moartea middleware-ului si de trecerea oamenilor la aplicatii in medii bazate pe server.
Invata sa discerni informati , invata sa iei doar esentialul din ea.
Lectura este buna mereu, dar adapteaz-o la situatii .
Tu lucrezi la abilitatiile tale viitoare? Cum anume ? Astept feedback-ul tau mai jos.