Cum sa iti aduci afacerea in top
Cand suntem la serviciu, vrem sa credem ca oamenii se gandesc la afacerea noastra toata ziua.
In mintea noastra, suntem prima companie pe care o considera un client sau potential client atunci cand apare o anumita nevoie. Dar amandoi stim ca nu asa functioneaza.
Ce este nevoie pentru ca afacerea ta sa ramana la indemana?
Aceasta lucrare despre care vorbim se numeste branding. Si pe vremuri, asta ar insemna sa gandesti nume, logo-uri si culori si ce ai.
Ambalajele pentru dulciuri Kit Kat sunt rosii. Ei sunt cei cu patru „degete” de napolitane clare inconjurate de ciocolata. Iata-te. Asta sunt ei.Acestia concureaza cu alte batoane de bomboane fiind crocante, usor de impartit (cine le imparte bomboanele?) Si dincolo de asta? Cine stie?
Compania ta nu este un candy bar (cu exceptia cazului in care este). Si chiar daca esti un candy bar, acesta este un spatiu extrem de competitiv.Orice: bomboane, chipsuri si bauturi racoritoare sunt aparent usor de comercializat si vandut, dar este de fapt o multime de munca. Pentru a ramane la curent, trebuie sa clarifici tot ceea ce trebuie rezolvat pentru cumparatorul tau.
Exista o reteta simpla de inceput pentru a construi acest gen de lucruri. Vrei sa o auzi?
Cele patru parghii pe care le poti regla pentru a imbunatati gradul de constientizare si pastrare a marcii
Am patru moduri simple de a ajuta un client sau un potential client sa-si aminteasca de afacerea si marca ta (indiferent cat de mare sau mic este coproductia ta). Gandeste-te la aceasta ca la o reteta cu care poti lucra.
Ce este in mix?
- Obiectiv – De fiecare data cand intentionezi sa te conectezi sau sa comunici sub orice forma (publicitate, atragerea atentiei asupra afacerii, contactarea clientilor etc.), fii foarte constient(a) de obiectivul clientului / cumparatorului tau. De ce te-ar cauta in primul rand? Care este obiectivul LOR pe care ii ajuti sa-l atinga?
- Claritate – De fiecare data cand vorbesti despre afacerea ta, fi clar. Ajut companiile sa utilizeze tehnologia pentru a imbunatati interactiunile cu clientii. Mi-au luat veacuri sa aterizez pe asta. Claritatea inseamna sa faci totul complet simplu si direct.
- Simplitate – Claritatea acopera aproape acest lucru, dar uneori poti fi clar, dar s-ar putea sa devii fantezist. Simplitatea este doar asta. Mentine meniurile scurte. Fa totul succint. Nu extindeti prea mult. Genul ala de lucru.
- Repetare – Spune-o. Spune-o din nou. Faceti-l tweetabil sau likeable. Fa-o sa rimeze. Fa-l sa se lipeasca. Repeta. Am tendinta de a crea si de a elibera, ceea ce ma lasa sa ma laud cu creierul meu mare sau ceva de genul acesta, dar acest lucru nu ajuta sa RAMAN in capul oamenilor. Nu poti fi tinut minte daca ai fost deja uitat.
Reteta este simpla, dar nu usoara
Rezolva-ti obiectivul. Fii clar despre asta. Nu te complica. Repetati povestea. Este intr-adevar „asta”, dar stii deja ca exista mai multe „lucruri” pe termen lung.
Si totusi, ai insusit aceasta parte in afacerea ta? Probabil ca nu.
Cand nu esti in preajma, cineva cu care ai vorbit ar sti cum sa iti vanda produsul sau serviciul tau? Construieste ceva memorabil in serviciul obiectivelor clientilor tai si ai o sansa. Construieste in asa fel incat sa le fie mai usor sa cumpere si sa obtina mai usor ceea ce au nevoie si veti ramane in poveste mai mult timp.
Am citit recent, un articol pe un site, care chiar mi-a captat atentia maxim si mi-a oferit raspunsuri la multe intrebari despre YouTube, Print On Demand (POD) si multe alte super informatii. M-a ajutat mult sa inteleg unde gresesc sau unde nu stiu si cum sa ma “construiesc”.
Si daca ai nevoie de ajutor, sunt aici pentru tine.