marketing coffee

Despre marketing si lumea in care traim

“Este marketing-ul un instrument de manipulare a cumpărătorului? Strategiile de promovare sunt vitale existenței unui business sau a unui produs?”

Anul trecut eu si sotul meu Andrei am luat o vacanta de o saptamana la pescuit, fara acces la dispozitivele noastre sau la internet. Foarte putine utilitati la indemana si da exista si cerinta de baza ca, daca doresti o masa, trebuie sa incepi cu un foc si sa gatesti la foc deschis. Imagineaza-ti ca trebuie sa tai  lemnul pentru a il pune pe foc, sa pui in functiune niste carbuni, sa pregatesti mancarea si sa o gatesti incet de fiecare data cand simti ca iti este foame sau ca este ora mesei.

Comparati asta cu lumea noastra obisnuita rapida. Mancam cand vrem. Comandam sau punem ceva rapid in cuptorul cu microunde. Cand ne gandim sa cumparam ceva, putem spune „google, deschide bringo app” si comanda vine cateva ore mai tarziu sau poate a 2 a zi. Dar daca totul este mult mai rapid, de ce marketingul este atat de lent?

Marketingul in lumea rapida

Cumparatorul tau nu are timp sa citeasca Moby Dick.

Am impins aceeasi premisa de marketing simpla (dar nu usoara) mereu: gustarea, spectacolul si email. O voi repeta aici.

Gustare – mici muscaturi media. Lucruri precum postari pe Instagram, tweet-uri, gusturi minunate ce se intampla in lumea cumparatorului tau si a ceea ce ii vinzi.

Spectacol – ceva mai lung, distractiv si cu mai multa substanta, cum ar fi un podcast, un canal YouTube sau un buletin informativ bine elaborat (nu trebuie confundat cu „scrisoarea” despre care vorbesc in continuare).

Email – acces la casuta de e-mail a prospectului. Acesta din urma devine cel mai important instrument in acest moment. De ce? Pentru ca nu poti avea incredere in cineva sa aleaga sa cumpere sau sa intreprinda actiuni de urmarire atunci cand consuma gustari sau emisiuni. In plus, Google si Facebook detin toate celelalte puncte de acces catre clientul tau.

Harta unde puteti ajunge la cumparator se schimba atat de des incat trebuie sa o scriem in creion. Timp de mai bine de un deceniu, oamenii m-au intrebat unde stau oamenii online, ca si cum ar fi intrebarea potrivita. Nu este. Intrebarea este si ar trebui sa fie intotdeauna: cum obtin acces la casuta de e-mail a acestora? Si apoi: cum ii fac sa citeasca ce trimit?

marketing and coffee

Inboxul este telefonul. Continuam sa uitam. Si orice trimitem in text trebuie sa fie scurt in zilele noastre. Deci, chiar si atunci cand le castigam adresa de mail, este vorba despre mesaje scurte bine directionate.

Daca doresti sa ajungi la oameni in aceasta lume prea rapida, prea ocupata, cel mai bun sfat al meu este acea formula: gustarea, spectacolul si email-ul. Afla clar despre perspectivele lor. problemele lor si solutiile tale. Trimite un mesaj care sa le reaminteasca adesea ca sunt in locul potrivit si ca tu esti ghidul potrivit.

 

Si fa-o repede. Nu avem timp sa aprindem focul. Oamenilor le este foame acum.

0
Mi-ar place sa citesc parerea ta, lasa un comentariu.x