laptop and coffee

Marketingul este povestea clientului tau.

Marketingul este legat de povestea clientului tau.

Lucrand cu companii in ultima perioada, ma intorc in acelasi punct de plecare: marketingul inseamna conectarea cu un client si alinierea cu ajutarea acestuia sa castige povestea lor. Gandeste-te la tine cand cumperi ceva. Exista o provocare in fata ta si speri ca ceea ce achizitionezi iti va imbunatati viata sau afacerea intr-un fel. Acum, gandeste-te la modul de piata.

Sunt o mare fana al vaselor de cafea pe care le vinde Delimano. Site-ul lor iarna trecuta avea tot felul de povesti de iarna despre pastrarea mancarii calde in racitoarele lor, despre aducerea unei „paturi de pamant” (nu stiam ca am nevoie de asta!) Pentru a sta in camping sau drumetii sau petrecere a timpului. Aveau o ceasca mare, robusta, care sa faca mult mai placut sa fii afara in frig (probabil plin de cafea fierbinte sau o supa groasa de rosii). Toate produsele se aliniaza povestii: „Daca vei fi afara, iti vom face timpul mai placut si vei fi eroul familiei tale”.

Ceea ce este diferit in afaceri si marketing anul acesta si nu numai este ca clientii isi doresc cu adevarat ca marcile pe care cheltuiesc bani sa se conecteze cu valorile lor. Asa a facut Adidas sa vanda peste 2 milioane de perechi de adidasi din reziduuri oceanice. Si aceasta poveste se refera atat la B2B, cat si la B2C.

Vrem ca companiile de la care cumparam sa fie „bune” si sa impartaseasca valorile noastre.

Dar asteapta. Cum va sti un cumparator ceva despre aceasta aliniere? Marketingul trebuie sa devina o experienta de poveste comuna

  • „Ai peste 50 de ani si te antrenezi pentru prima cursa de 5K. Vrem sa va ajutam sa fiti gata si sa terminati cu putere. ”
  • „Copilul tau este interesat de electronica. Iata o privire din culise a modului in care construim tableta Surface “si iata un canal YouTube plin de videoclipuri tehnice si proiecte DIY”.
  • „Oricine va poate vinde niste pixuri. Vrem sa mentinem afacerea dvs. mai usoara, prezentandu-va persoanelor ale caror activitati doriti sa le alegeti. ”

Marketingul nu poate fi vorba numai de caracteristici si descrieri de produse. Trebuie sa treaca la a spune povestea clientului tau. Nu povestea produsului tau. Trebuie sa imputernicesti clientul cu ceea ce vinzi.

S-au dus zilele in care ai putea aloca cativa dolari reclamei, sa lucrezi cu o persoana grafica o parte a diminetii si sa spui : gata , atat a fost. Trebuie sa traiesti si sa lucrezi mult mai aproape de clientii tai daca vrei ca acestia sa te invite in oportunitatea de a-i servi.

femeie de afaceri

Si sunt atat de multe povesti de spus, indiferent de ce vinzi. Exista zeci de tipuri de clienti care se simt invizibili, trecuti cu vederea si ca nu sunt important.

Aceasta este o oportunitate de aur, daca doar suficiente companii vor indrazni sa revizuiasca modul in care incearca sa ajunga la oameni si sa schimbe unele dintre metodele, timpul si banii lor pentru a castiga intr-adevar o relatie continua mai buna cu oamenii carora spera sa le vanda si sa ii deserveasca.

(Acolo imi dedic eforturile anul acesta. Am intentia de a ajuta companiile sa prospere imbunatatind conectarea lor cu cei mai buni clienti posibili.)

 

 You with me in this? 😊

0
Mi-ar place sa citesc parerea ta, lasa un comentariu.x