Brandul personal este vital acum
Brandul personal este ceva la care m-am gandit de multi ani. Brandingul se refera la o afacere, produs sau serviciu.
Brandingul personal este de a ajuta persoana din spatele produsului sa iasa in evidenta. Este o modalitate de a stimula o perceptie puternica asupra tipului de persoana care esti si, prin extensie, de a castiga putina credibilitate in acest proces. Scopul este ca oamenii sa se vada pe ei insisi si sa se vada in produsul sau serviciul pe care il vinzi.
Arata-te dar tine cont si de persoana catre care te adresezi.
Ciudatul truc de personal branding este ca cei mai buni oameni din lume la branding personal sunt cei care te fac sa te simti ca vedeta. Aceasta lucrare nu inseamna sa spui cat de grozav esti. Ci sa vorbesti despre cat de minunati sunt oamenii pe care ii servesti, dar in asa fel incat oamenii sa se gandeasca la tine. Ciudat nu?
In termeni de pozitionare a marcii, esti o marca de servicii sau o marca comunitara sau o marca de stil de viata (sau toate cele 3).
Tonul vocii este critic
Mi-am construit propria identitate puternica de marca in jurul catorva detalii de baza. Acestea se traduc in „tonul vocii” marcii mele. Astept sa imi spui daca suna ca mine:
- Brandul meu vizual personal este casual, desen animat si aproape cam neglijent
- Valorile mele principale sunt serviciul, onestitatea si imaginatia
- Conceptul de branding al meu este „oricine ar putea face asta – TU ai putea face asta”
- conexiune emotionala este esentiala pentru toate materialele pe care le impartasesc oamenilor
- Singura „experienta de marca consistenta” pe care o vei gasi cu mine este ca experimentez mereu
Sa-ti modelezi marca inseamna sa demonstrezi ceea ce reprezinta si sa fie o parte recurenta a expresiilor tale. Daca esti de exemplu fan la Ford, nu arata Tesla potrivita. Daca incerci sa spui ca esti la pamant si ca esti spontan atunci nu fi analitic.
Fii exact cum esti, deoarece falsitatea merge doar pana la un punct. Daca tu ca persoana nu te identifici in ceea ce inteprinzi atunci , un sfat : STOP – E MAI BINE SA TE OPRESTI.
Gandeste-te la acest lucru: Ce spune alegerea ta despre marca ta? Folosesti cuvinte mari cand se presupune ca marca ta este la inceput? Sunt lucruri logice si greseli care pot sa urmareasca de la inceput.
Chiar daca esti timid(a), trebuie sa te arati. Poti sa te imbraci intr-un mod care sa se potriveasca cu ceea ce crezi si cu modul in care vrei sa fii perceput?
Dincolo de vanzare (dar si in timpul vanzarii) despre ce vorbesti? Ce impartasesti? Se potriveste cu ceea ce vrei sa gandeasca oamenii despre tine?
„Influencerii” sunt Diavolul
Inainte de a avea oameni care incercau sa fie „influentatori”, aveam oameni care incercau sa fie „autentici”. (Dupa ce am scris asta, mi-am scos mainile de pe taste pentru a accentua ghilimele de aer – pentru ca acel cuvant este Satana.)
Modurile in care oamenii incearca sa se plimbe si sa-ti reprezinte brandul sunt aproape intotdeauna legate de pozitionarea si de a spune o poveste care nu este adevarata. Daca mananci in mod normal hot-dogs, nu esti un foodie. Daca vreodata incerci sa fii ceva ce nu esti si face parte dintr-o cautare de afaceri, iti voi economisi timp: rareori se termina bine.
Comunica-ti marca/brandul
Ze Frank a spus odata „un brand este un gust emotional” care provine din experiente. Stii „arata, nu spune”. Acesta este punctul “I”. Cu cat vorbesti mai mult despre ceea ce esti, cu atat mai putin probabil esti acel lucru. Asa ca arata-l.
Stabileste experiente de marca, vorbeste despre tipurile de oameni pe care vrei sa ii servesti in termeni care reflecta vocea de marca dorita. „Ai inteligenta de care altcineva are nevoie. Vinde-ti creierul. ”
Cel mai bun brand personal se invarte in jurul povestilor „tale.” (genul care te reprezinta), dar care reflecta partea ta din acea ecuatie.
Vrei sa aflii mai multe despre cum sa iti construiesti marca/brandul personal? Urmatoarea postare este special creata pentru tine. Click aici si iti voi prezenta ecuatia care eu o folosesc in afaceri si nu numai.